• Vestart Team

Digital Marketing: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!

Έγινε ενημέρωση: 7 Απρ

Όλοι μας πλέον ακούμε γύρω μας τη φράση Digital Marketing - και άλλες παρεμφερείς φράσεις - χωρίς όμως να καταλαβαίνουμε τι ακριβώς σημαίνουν, και το κυριότερο γιατί είναι τόσο σημαντικές σήμερα. Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από την τεχνολογική ανάπτυξη και η σημασία του διαδικτύου είναι ζωτική πλέον, το Digital Marketing - ή αλλιώς το Ψηφιακό Μάρκετινγκ - είναι παντού γύρω μας. Σε αυτό το άρθρο θα καλύψουμε όλες τις έννοιες που αφορούν το Digital Marketing και φυσικά γιατί είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση.




Τι είναι το Marketing


Για να κατανοήσουμε ακριβώς για τι πράγμα μιλάμε, πρέπει να καταλάβουμε τι είναι το Marketing. Το Marketing, λοιπόν, αφορά όλες εκείνες τις ενέργειες και διαδικασίες που πραγματοποιεί μια επιχείρηση ώστε να προσφέρει ένα προϊόν σε μια αγορά. Οι ενέργειες αυτές αφορούν τη δημιουργία, την επικοινωνία, την προώθηση και την προσφορά αυτού στην αγορά που στοχεύει. Ο ρόλος του Marketing είναι να δημιουργεί αξία στο κοινό που προσφέρει. Αυτό γίνεται προσφέροντας προϊόντα, τα οποία καλύπτουν ορισμένες ανάγκες στο συγκεκριμένο αυτό κοινό.


Και το αιώνιο debate ξεκινάει. Τελικά το Marketing δημιουργεί ή καλύπτει ανάγκες; Παρόλο που οι απόψεις ακόμα και σήμερα διίστανται, το Marketing δεν μπορεί να δημιουργήσει ανάγκες! Οι ανάγκες των ανθρώπων είναι ευρέως γνωστές, συγκεκριμένες και ιεραρχημένες (Θεωρία Ιεράρχησης Αναγκών - Abraham Harold Maslow). Ο ρόλος του Marketing είναι να ανακαλύπτει νέους τρόπους για να καλύψουμε τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες μας. Για παράδειγμα, ένα σταθερό τηλέφωνο μας καλύπτει την ανάγκη της επικοινωνίας. Ένα τεχνολογικά πιο εξελιγμένο κινητό τηλέφωνο, δε δημιουργεί μια καινούργια ανάγκη. Απλά καλύπτει την υπάρχουσα ανάγκη μας με καλύτερο τρόπο. Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε μια νέα iphone συσκευή δεν σχετίζεται με τις πραγματικές μας ανάγκες και είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο».


Συνεχίζοντας λοιπόν, το Marketing έχει πολλές και διαφορετικές πτυχές και λειτουργίες και χωρίζεται σε 2 κύριες κατηγορίες. Το παραδοσιακό και το ψηφιακό (ή μοντέρνο). Το παραδοσιακό αναφέρεται σε όλες τις ενέργειες διαφήμισης, προβολής και προώθησης μιας επιχείρησης ή ενός προϊόντος στον πραγματικό κόσμο. Ένα παράδειγμα αποτελεί μια διαφημιστική αφίσα που παρουσιάζει ένα θεατρικό. Αντίθετα, το ψηφιακό Marketing αφορά όλες τις ενέργειες Marketing, αλλά στο διαδίκτυο. Και σε αυτό θα εστιάσουμε παρακάτω. Πάμε λοιπόν!



 

Digital Marketing


Το Marketing αφορά τη σύνδεση ενός οργανισμού με το κοινό του, τη σωστή στιγμή, στο σωστό μέρος. Παλαιότερα, οι επιχειρήσεις ήταν αυτές που προσέλκυαν το κοινό τους. Σήμερα ισχύει το αντίθετο. Το κοινό προσελκύει τις επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσει να επιβιώσει ένας οργανισμός πρέπει να βρίσκεται κοντά στο κοινό του. Και το “μέρος” που όλοι οι άνθρωποι βρίσκονται συνεχώς πλέον, είναι ένα: το διαδίκτυο!


Η διάσταση και η σημαντικότητα του Digital Marketing αυξάνεται καθημερινά, όσο αυξάνεται και ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις στρέφονται στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα και εργαλεία, όπως τα Social Media, τις μηχανές αναζήτησης (Google), τα emails και άλλα για να έρθουν κοντά και να προσεγγίσουν το κοινό τους.


Το διαδίκτυο πλέον αποτελεί μια εξαιρετικη ευκαιρία και παράλληλα αναγκαία επένδυση για τις επιχειρήσεις. Το παράδοξο αυτό συμβαίνει καθώς μια επιχείρηση που δεν μπορεί να ακολουθήσει την τεχνολογική πρόοδο (διαδίκτυο), είναι καταδικασμένη. Ο ψηφιακός κόσμος προσφέρει μια νέα διάσταση επιχειρηματικότητας στις επιχειρήσεις και βεβαίως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Από την άλλη μεριά, το διαδίκτυο είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο οποίο είναι πολύ εύκολο για έναν οργανισμό να παραγκωνιστεί. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι μια επιχείρηση εκτός διαδικτύου δεν έχει υψηλό περιθώριο ανάπτυξης.



 

Γιατί είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις



Προσεγγίστε μεγαλύτερο κοινό


Ο κύριος και σημαντικότερος λόγος που οι επιχειρήσεις βρίσκονται στο διαδίκτυο είναι γιατί - όπως αναφέραμε προηγουμένως - εκεί βρίσκονται οι ανθρώποι. Οι επιχειρήσεις πρέπει να φροντίζουν να έχουν ψηφιακή παρουσία, για να μπορούν να προσεγγίσουν επιτυχώς νέους πελάτες χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, αλλά και τους ήδη υπάρχοντες. Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν σε νέες αγορές, να προσεγγίσουν νέα κοινά και να αναπτυχθούν. Φυσικά, πίσω από αυτό κρύβεται και η κατάλληλη στρατηγική. Μπορεί ο ψηφιακός κόσμος να είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, αλλά παράλληλα χρειάζεται γνώση και μεθοδικότητα.


Ψηφιακή παρουσία


Γιατί είναι σημαντική η ψηφιακή παρουσία; Γιατί μια επιχείρηση που δεν βρίσκεται στο διαδίκτυο, δεν έχει ύπαρξη. Είναι γνωστό ότι διαδίκτυο είναι ένας πόλος έλκης για επιχειρηματική δραστηριότητα. Βλέποντας την εξέλιξη αυτού, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις μετέβησαν στον ψηφιακό κόσμο. Το αποτέλεσμα είναι να αυξηθεί ραγδαία ο επιχειρηματικός ανταγωνισμός σε παγκόσμια κλίμακα. Σήμερα, το διαδίκτυο αποτελεί ένα αναγκαίο και παράλληλα πολύ ανταγωνιστικό εργαλείο και σε αυτό συμβάλλει το γεγονός ότι όλες οι επιχειρήσεις βρίσκονται online.


Ένας οργανισμός που βρίσκεται online έχει την ευκαιρία να γνωστοποιήσει την παρουσία του στην αγορά που δραστηριοποιείται, προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του και αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αντίθετα, ένας οργανισμός που δεν έχει διαδικτυακή παρουσία, όχι μόνο παραγκωνίζεται από την αγορά και τους ανταγωνιστές του, αλλά θεωρείται ως μη αξιόπιστος. Οι καταναλωτές θέλουν να ταυτίζονται με brands και για να το κάνουν αυτό χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Αν το brand αυτό δεν βρίσκεται στο διαδίκτυο, χάνει την εγκυρότητα του και την ευκαιρία να αναπτυχθεί.


Εξειδικευμένη στόχευση


Μια εξίσου εξαιρετική προοπτική που προσφέρει το Digital Marketing είναι η πρόσβαση σε εξελιγμένα τεχνολογικά εργαλεία. Αυτά τα εργαλεία δίνουν στις επιχειρήσεις νέες δυνατότητες διαφήμισης, στόχευσης και ελέγχου. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί μια επιχείρηση να έχει εξατομικευμένη στόχευση κοινού, προσεγγίζοντας άτομα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή που βρίσκεται πιο χαμηλά στο marketing funnel. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν μια δυναμική και πολύ στοχευμένη προσέγγιση και φυσικά πολύ καλύτερα αποτελέσματα στις προωθητικές τους ενέργειες.


Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, τα ψηφιακά εργαλεία προσφέρουν τη δυνατότητα να επικεντρωνόμαστε σε επιλεγμένα κοινά, με επιλεγμένα επικοινωνιακά μέσα και μηνύματα.



Αποδοτικότητα & έλεγχος


Εκτός των άλλων, ένα χαρακτηριστικό που κατεξοχήν εκφράζει το Digital Marketing είναι η απόδοση και ο έλεγχος. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά αποτελούν υψίστης σημασίας για έναν οργανισμό, καθώς μπορεί να έχει μια απόλυτη εικόνα για τα αποτελέσματα των ενεργειών του, σε πραγματικό χρόνο. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, το διαδίκτυο έχει ένα διαφορετικό τρόπο χρέωσης, όπου η απόδοση σχετίζεται άμεσα με το κόστος. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι τα αποτελέσματα μιας ενέργειας εξαρτώνται από τα χρήματα που επιλέγει κανείς να επενδύσει στην ενέργεια αυτή.


Εκτός από αυτό, υπάρχει η δυνατότητα διαρκούς παρακολούθησης, επεξεργασίας και ελέγχου μιας ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, αν μια διαφήμιση δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, μπορεί απλά να διακοπεί ή να τροποποιηθεί ανάλογα. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει πλήρης έλεγχος για το πως μια επιχείρηση επενδύει τα χρήματα της και τι αντίκτυπο έχουν αυτά στην ίδια. Αυτό, αντίστοιχα, προσφέρει μια πολύ μεγάλη δυναμική για αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα, αφού μπορεί κανείς να αξιοποιήσει τα διαθέσιμα διαδικτυακά εργαλεία για να εντοπίσει τις βέλτιστες τεχνικές προβολής και προώθησης της επιχείρησης του.



Μετρήσιμα αποτελέσματα


Δεδομένου ότι στον επιχειρηματικό κόσμο η πληροφορία είναι ανεκτίμητη, το Digital Marketing αποτελεί θησαυρός. Και σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα Marketing, μια διαδικτυακή επιχείρηση μπορεί να έχει πρόσβαση σε πολλά δεδομένα. Εκτός από το γεγονός ότι η πληροφορία είναι άμεσα διαθέσιμη και προσβάσιμη, είναι και μετρήσιμη. Για κάθε ενέργεια που κάνει ένας οργανισμός, υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο. Είναι αντιληπτό ότι στον φυσικό κόσμο δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια. Με αυτό τον τρόπο είναι πολύ ευκολότερο για τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιούν τις ενέργειες τους και να επιδιώκουν μέγιστη αποδοτικότητα.


Ωστόσο το να έχει κανείς στη διάθεση του δεδομένα δεν αρκεί. Πρέπει να μπορεί να τα αξιοποιήσει και να βγάλει συμπεράσματα από αυτά. Για τον λόγο αυτόν, στο διαδίκτυο υπάρχουν δείκτες, οι οποίοι μας βοηθούν να κατανοούμε τα αποτελέσματα των ενεργειών μας. Παρακάτω αναλύονται μερικά παραδείγματα.


Κινητικότητα ιστοσελίδας


Στο Digital Marketing μπορούμε να γνωρίζουμε ακριβή δεδομένα για μια επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως τον αριθμό επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα, τις σελίδες που οι χρήστες επισκέπτονται, τον χρόνο δραστηριότητας τους, τις συσκευές που χρησιμοποιούν κ.α. Αυτά τα δεδομένα αφορούν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, και μεταξύ άλλων, αποτελεί μια πολύ χρήσιμη πηγή πληροφορίας για κάθε οργανισμό.



Απόδοση ενεργειών και δημιουργία πελατών


Σκεφτείτε ότι κάνετε μια διαφημιστική ενέργεια, στην οποία το κοινό σας μπορεί να αφήσει τα στοιχεία του και να κερδίσει μια έκπτωση για μελλοντικές αγορές. Αυτή η διαφήμιση στο διαδίκτυο μπορεί να φιλοξενηθεί από μια πλατφόρμα (Social Media) ή από μια άλλη ιστοσελίδα (affiliate marketing). Η επωνυμία που δημιουργεί αυτή την ενέργεια αποκτά δεδομένα όπως το πόσα άτομα προσέγγισε η διαφήμιση, τα clicks, πόσοι συμπλήρωσαν την φόρμα, κ.α. Λαμβάνοντας υπόψην αυτά τα δεδομένα, μπορεί η επιχείρηση αυτή να δημιουργήσει ένα πλάνο, το οποίο βασίζεται στην απήχησης της ενέργειας αυτής, να προσελκύσει νέους δυνητικούς πελάτες και να μάθει καλύτερα το κοινό της.


Μια αποτελεσματική στρατηγική digital marketing, σε συνδυασμό με τα κατάλληλα εργαλεία, μας επιτρέπει να εντοπίσουμε όλη την αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών, από την στιγμή της γνωριμίας, μέχρι τη στιγμή της αγοράς. Μπορούμε επίσης να βελτιστοποιούμε τις προσπάθειες μας παρακολουθώντας τα κανάλια που έχουν μεγαλύτερη απόδοση για το κοινό μας, και ποιες ενέργειες είναι καλύτερες για να συνδεθούμε μαζί τους.


Φυσικά, το Digital Marketing δεν είναι ένα εύκολο άθλημα. Δεν αρκεί για να μπει κανείς στο διαδίκτυο για να έχει επιτυχή επιχειρηματική δραστηριότητα. Στο ψηφιακό περιβάλλον τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μια επιχείρηση οφείλει να κατανοήσει ότι:


  • Οι καταναλωτές έχουν ισχύ να ορίσουν τους κανόνες

  • Το κάθε μέσο επικοινωνίας είναι ξεχωριστό, ιδιαίτερο και πολλές φορές ιδιότροπο

  • Το περιβάλλον επιχειρηματικότητας είναι αυστηρά μεταβλητό και εύθραυστο

  • Ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά υψηλός

  • Το inbound marketing γίνεται το νέο marketing



 

Τι περιλαμβάνει το Digital Marketing


Το Digital Marketing πρέπει να γίνεται αντιληπτό ως μια γενική έννοια, η οποία έχει πολλές στρατηγικές, εργαλεία, μέσα και τακτικές. Όλες αυτές οι ενέργειες έχουν ένα κοινό: τη σύνδεση με τους δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες. Αυτό πρακτικά συμβαίνει από την κατοχή μιας ιστοσελίδας, στη δημιουργία διαφημίσεων στα Social Media, στη δημιουργία περιεχομένου και πολλά άλλα. Το σημαντικότερο είναι να μπορεί ένας οργανισμός να κατανοήσει σωστά το κοινό του και να εντοπίσει τα καταλληλότερα μέσα για να το προσεγγίσει, με τις κατάλληλες ενέργειες.


Όπως είπαμε, είναι απαραίτητο να υπάρχει ψηφιακή παρουσία. Επίσης απαραίτητο, όμως είναι να κατανοεί μια επιχείρηση το πως λειτουργεί ο ψηφιακός κόσμος και τις λειτουργίες αυτού. Το να έχει κανείς online παρουσία χωρίς τις κατάλληλες ενέργειες, δεν έχει ουσία και αποτέλεσμα. Στο διαδίκτυο πρέπει μια επιχείρηση να διεκδικεί κομμάτι από την πίτα με το να γίνεται ανταγωνιστική προωθώντας την παρουσία και τη δραστηριότητα της συνεχώς.


Παρακάτω, θα αναλύσουμε όλες τις λειτουργίες του Digital Marketing


Search Engine Optimisation (SEO)


Στο Digital Marketing, μια βασική στρατηγική είναι αυτή του SEO. Έτσι, ονομάζουμε όλες τις πρακτικές που πραγματοποιούνται σε μια ιστοσελίδα, για να έχει αυτή τη βέλτιστη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google). Τι σημαίνει αυτό; Όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση στην Google, αυτή επιλέγει τις πιο σχετικές και έγκυρες σελίδες βάση της αναζήτησης αυτής. Αυτό σημαίνει ότι για να έχει μια ιστοσελίδα καλή θέση (κατάταξη) στα οργανικά αποτελέσματα, πρέπει να κάνει κάποιες ενέργειες βελτιστοποίησης ως προς την σχετικότητα και την εγκυρότητα της. Οι ενέργειες αυτές βασίζονται αποκλειστικά στα κριτήρια που η κάθε μηχανή αναζήτησης κατατάσσει μια ιστοσελίδα. Αν μια ιστοσελίδα συμμορφώνεται με τα κριτήρια αυτά, τότε επιβραβεύεται μια μια καλή κατάταξη. Διαφορετικά, αν μια ιστοσελίδα δεν συμμορφώνεται με τα κριτήρια κατάταξης των μηχανών αναζήτησης, απλά παραμένει στον πάτο των αποτελεσμάτων.


Γιατί είναι σημαντική η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης;


Και εξηγούμε. Αν αναζητήσετε την φράση «Ψηφιακό Μάρκετινγκ» στην Google, θα σας εμφανίσει εκατοντάδες χιλιάδες αποτελέσματα. Κάθε ένα αποτέλεσμα αποτελεί και μια ιστοσελίδα που σχετίζεται με αυτή την αναζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι όλες αυτές οι ιστοσελίδες ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Όταν όμως ένας χρήστης πραγματοποιήσει αυτή την αναζήτηση, δεν θα προσπελάσει όλα αυτά τα αποτελέσματα. Για την ακρίβεια, το πιο πιθανό είναι να μείνει μόνο στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων. Στατιστικά δείχνουν ότι λιγότερο από το 25% των αναζητήσεων βλέπουν την δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων.


Η υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης έχει καθοριστική σημασία για την παρουσία μιας ιστοσελίδας. Από αυτό εξαρτάται το πόσο προσβάσιμη είναι από τους χρήστες. Αν μια επιχείρηση δεν βρίσκεται εκεί που αναζητάει ο χρήστης, πολύ απλά δεν θα έχει επισκεψιμότητα. Θυμηθείτε την τελευταία φορά που ελέγξατε τη δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.


Υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις για να βελτιωθεί το SEO μιας ιστοσελίδας. Και αναλύουμε:


On Page SEO

Το On-Page SEO, όπως λέει και ο τίτλος, εστιάζει στη βελτιστοποίηση πάνω στην ίδια την σελίδα. Τέτοιες ενέργειες περιλαμβάνουν την αναζήτηση (όγκος και πρόθεση) των σχετικών λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες και την ανάθεση των πιο κατάλληλων σε αυτή. Ο σκοπός του On-Page SEO είναι να βελτιστοποιηθεί το περιεχόμενο της κάθε σελίδας ενός διαδικτυακού ιστοτόπου, για τα βέλτιστα αποτελέσματα.


Off Page SEO

Το Off Page SEO, αντίθετα με τα παραπάνω, εστιάζει στην βελτιστοποίηση μιας σελίδας, “έξω” από αυτήν, δηλαδή χωρίς να την επεξεργαζόμαστε. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία inbound links ή backlinks. Έτσι ονομάζονται οι εισερχόμενες συνδέσεις που κάνουν άλλες ιστοσελίδες στη δική σας. Όταν μια σελίδα έχει ένα link (διασύνδεση) που οδηγεί στη δική σας ιστοσελίδα, σας προσφέρει ένα backlink. Τα backlinks αποτελούν διαπιστευτήρια ότι μια σελίδα είναι έγκυρη και αυθεντική. Έτσι, δημιουργώντας πολλά και ποιοτικά backlinks μπορεί κανείς να βελτιώσει σημαντικά την κατάταξη του στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.


Τεχνικό SEO

Αυτό το είδος SEO εστιάζει στο προγραμματιστικό κομμάτι μιας ιστοσελίδας (back-end). Για παράδειγμα ο τρόπος που έχουν δομηθεί οι πληροφορίες του website ή οτιδήποτε επηρεάζει την ταχύτητα φόρτωσης αυτού, αποτελούν σημαντικοί παράγοντες για τις μηχανές αναζήτησης.


Γενικά είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι αυτό που θέλουν οι μηχανές αναζήτησης, είναι να προσφέρουν στους χρήστες μια θετική εμπειρία. Μια σελίδα που φορτώνει γρήγορα, ένα σχετικό περιεχόμενο, ένας έγκυρος και έμπιστος ιστότοπος, όλα αυτά συμβάλλουν σε μια καλή εμπειρία. Οτιδήποτε μπορεί να έχει μια σελίδα που να επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία του χρήστη στα μάτια της Google, αυτομάτως επιβαρύνει και την κατάταξη αυτής.


Social Media Marketing


Το Social Media Marketing - όπως είναι ξεκάθαρο - αναφέρεται στη χρήση των κοινωνικών δικτύων για επαγγελματικό σκοπό. Με τα social media μπορεί μια επιχείρηση να γνωστοποιήσει και να προωθήσει τη δραστηριότητα και τα προϊόντα της, να αυξήσει την ψηφιακή παρουσία της, να συνδεθεί και να αλληλεπιδράσει με το κοινό της και, φυσικά, να αποκτήσει νέους πελάτες. Αυτό μπορεί να γίνει με οργανικές ενέργειες, χορηγούμενες ή έναν συνδυασμό αυτών. Οι πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων είναι πολλές και η κάθε μια έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ύφος. Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές σήμερα στρατηγικές Digital Marketing καθώς έχει τεράστια προοπτική. Παρόλα αυτά όμως, χρειάζεται προσοχή, γνώση και μεθοδικότητα.



Pay Per Click


Αυτό το κομμάτι του Digital Marketing αναφέρεται σε χορηγούμενες ενέργειες, και πιο συγκεκριμένα τις pay-per-click (PPC). Οι πιο κοινές ενέργειες pay-per-click πρακτικές είναι τα Google Ads, όπου μια επιχείρηση διαφημίζεται στην Google. Αυτό το είδος χρέωσης επιτρέπει την χρέωση ανά κλικ, δηλαδή χρεώνεται μια επιχείρηση κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση της. Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά και δημοφιλή εργαλεία στο διαδίκτυο.


Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που επιτρέπουν PPC προωθητικές ενέργειες, εκτός από την Google, όπως είναι το Facebook, το LinkedIn, το Twitter κ.α.




Content Marketing


Αυτός ο όρος εξηγεί τη δημιουργία και προώθηση περιεχομένου, προς όφελος της επιχείρησης. Πρόκειται για μια εξαιρετική στρατηγική και ένα δυνατό στοιχείο για μια ιστοσελίδα. Με αυτή την πρακτική μπορεί κανείς να προωθήσει την επιχείρηση του, να αναδείξει την εξειδίκευση του, να αυξήσει την επισκεψιμότητα του και εν γένει να αποκτήσει νέους πελάτες. Τα πιο σημαντικά για μια επιτυχημένη στρατηγική Content Marketing είναι:


Blog: Η δημιουργία άρθρων σε ένα blog αποτελεί την πιο συνηθισμένη στρατηγική content marketing. Έτσι, μια επιχείρηση μπορεί να αναδείξει την εξειδίκευση της στο κοινό ή τον κλάδο που βρίσκεται και να αυξήσει την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας της. Μερικά από τα πλεονεκτήματα είναι ότι επηρεάζει θετικά το SEO της ιστοσελίδας και βεβαίως περισσότεροι επισκέπτες σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες να μετατραπούν σε πελάτες.


Ebooks/White Papers: Αυτό το είδος περιεχομένου βοηθάει μια επιχείρηση να αναδείξει την εγκυρότητα και την ειδίκευση της σε ένα θέμα, ή να προσφέρει περιεχόμενο για κάποια στοιχεία των επισκεπτών της ως αντάλλαγμα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργεί δυνητικούς πελάτες (lead generation) και τους βοηθάει να διανύσουν το καταναλωτικό τους ταξίδι πιο εύκολα.


Infographics: Αυτό το είδος περιεχομένου εξυπηρετεί στο να δείξει μια επιχείρηση κάτι στους χρήστες της εικονικά στοιχεία, αντί για κείμενο. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να απεικονίσει μια έννοια πιο εύκολα και να μάθει περισσότερα για μία έναν οργανισμό.



Sponsored Content


Η προώθηση περιεχομένου λαμβάνει χώρα όταν μια επωνυμία μισθώνει κάποιον για να προωθήσει περιεχόμενο προς όφελος της πρώτης. Η δεύτερη επιχείρηση δημιουργεί και προωθεί το περιεχόμενο αυτό στον κύκλο της, λειτουργώντας ως καθοδηγητής γνώμης.


Μια πολύ συνηθισμένη τακτική sponsored content είναι και το influencer marketing. Παρομοίως με πριν, μια επωνυμία μισθώνει ένα άτομο (influencer) το οποίο έχει επίδραση ως καθοδηγητής γνώμης σε ένα συγκεκριμένο industry (π.χ. μόδα), και ο τελευταίος προωθεί τα προϊόντα αυτά στο κοινό που τον ακολουθεί.


Στην ίδια κατηγορία ανήκει και ένα άρθρο το οποίο έχει ως σκοπό να προωθήσει μια επωνυμία, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.



Native Advertising


Αυτό το είδος στρατηγικής ανήκει στην κατηγορία του χορηγούμενου περιεχομένου (sponsored content) και είναι αρκετά ιδιαίτερο. Τα native ads είναι διαφημίσεις, οι οποίες δεν γίνονται αντιληπτές ως διαφημίσεις, αλλά ως μη χορηγούμενο περιεχόμενο. Ουσιαστικά πρόκειται για χορηγούμενα άρθρα τα οποία κατατάσσονται στα οργανικά, με σκοπό να προωθήσουν μια επιχείρηση ή ένα προϊόν/υπηρεσία. Η ανάγκη για αυτό το είδος περιεχομένου προέρχεται από την τάση των καταναλωτών να αποφεύγουν «στα τυφλά» διαφημίσεις. Αυτό που προσφέρουν τα Native Ads είναι μια πιο αποτελεσματική διαφημιστική ενέργεια και φυσικά περαιτέρω backlinks.



Affiliate Marketing


Affiliate Marketing είναι μια ακόμα στρατηγική που βασίζεται στην απόδοση. Πρόκειται για μια προωθητική ενέργεια, όπου ο μια επιχείρηση (διαφημιστής) πληρώνεται για να φιλοξενεί στην ιστοσελίδα της μια διαφήμιση μιας άλλης επιχείρησης (διαφημιζόμενος). Μια κλασική περίπτωση affiliate marketing είναι τα ειδησεογραφικά sites, όπου το να φιλοξενούν και να προβάλλουν διαφημίσεις τρίτων είναι η βασική πηγή εσόδων τους. Το όφελος για τον διαφημιζόμενο είναι αφενός η έκθεση της διαφήμισης σε μεγάλο αριθμό χρηστών, και αφετέρου η απόκτηση backlinks για την βελτίωση του SEO.



Marketing Automations

Τα marketing automations είναι λογισμικά τα οποία έχουν σκοπό να αυτοματοποιούν βασικές διαδικασίες marketing για μια επιχείρηση. Είναι μια άκρως σημαντική και απαραίτητη λειτουργία για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης.




Email Marketing

Το Email Marketing αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας. Χρησιμοποιείται ευρέως για την προώθηση περιεχομένου, προϊόντων και υπηρεσιών, προσφορών και γενικότερα της επικοινωνίας μιας επιχείρησης με το κοινό της. Τα πιο συχνά είδη email marketing είναι:

  • Blog newsletters

  • Follow ups ή επαναστόχευση σε χρήστες που επισκέφθηκαν μια ιστοσελίδα

  • Email επιβράβευσης ή καλωσορίσματος

  • Email προσφορών - προγράμματα πιστότητας

  • Emails που σκοπό έχουν να ενημερώσουν - εκπαιδεύσουν το κοινό τους


Online Public Relations (PR)


Οι διαδικτυακές δημόσιες σχέσεις δεν διαφέρουν τον παραδοσιακό τρόπο δημοσίων σχέσεων, απλά τον μεταφέρουν στο διαδίκτυο. Μια επιχείρηση που χρησιμοποιεί μια Online PR στρατηγική επιδιώκει να εξασφαλίσει την δημοφιλότητα και να ενισχύσει τη σχέση που έχει κερδίσει με το κοινό της, με ψηφιακές εκδόσεις, ομιλίες, άρθρα, και άλλες δράσεις δημοσιοποίησης περιεχομένου.


Οι πιο δημοφιλείς τρόποι να κάνει ενέργειες PR μια επωνυμία είναι:


Δημοσιογράφοι μέσω Social Media. Το να μιλάει μια επωνυμία για ένα θέμα και να εκφέρει μια άποψη αποτελεί μια κλασική περίπτωση Online PR. Για παράδειγμα, όταν μια επιχείρηση επικοινωνεί με δημοσιογράφους στα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργεί δημόσιες σχέσεις με τον αντίστοιχο τύπο, και φυσικά κερδίζει επιπλέον δημοσιότητα.


Κριτικές καταναλωτών. Μια αρκετά ισχυρή και παράλληλα αμφιλεγόμενη στρατηγική είναι να αλληλεπιδρά μια επιχείρηση στις κριτικές των καταναλωτών της. Οι κριτικές χρηστών κατηγοριοποιούνται στο customer generated content, και ένας οργανισμός δεν μπορεί να έχει έλεγχο σε αυτό. Αυτό που μπορεί να κάνει όμως είναι να αλληλεπιδράσει στις κριτικές αυτές, δείχνοντας ότι πίσω από τον υπολογιστή κρύβονται πραγματικοί άνθρωποι που ενδιαφέρονται για την γνώμη των πελατών τους και προσπαθούν να αυτοβελτιώνονται. Παράλληλα, μπορεί με αυτό τον τρόπο μια επιχείρηση να «προστατευτεί» από αρνητικά σχόλια καταναλωτών.


Αλληλεπίδραση σε ιστοσελίδες. Παρομοίως με την παραπάνω περίπτωση, κάθε ευκαιρία για αλληλεπίδραση, είναι μια ευκαιρία ισχυροποίησης των δεσμών με τους καταναλωτές σας. Αλληλεπιδρώντας με το κοινό που έχει διαβάσει το περιεχόμενο σας μπορεί να οδηγήσει σε δημιουργικές συζητήσεις στον κλάδο σας, και να προσδώσει πολύ μεγαλύτερα οφέλη από ένα ακόμα post στα Social Media.



Inbound Marketing


Το Inbound Marketing δεν είναι μια ακόμα πρακτική Digital Marketing, αλλά μια μεθοδολογία προσέγγισης. Το «εισερχόμενο» μάρκετινγκ όπως λέγεται, αναφέρεται στην προσπάθεια μιας επιχείρησης να προσελκύσει, να αλληλεπιδράσει και να ικανοποιήσει τους δυνητικούς της πελάτες από τα πρώτα κιόλας στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Το concept δεν είναι να δημιουργηθεί απλά μια θετική εμπειρία καταναλωτή, αλλά να νιώσει ο καταναλωτής την επωνυμία ως «σύμμαχο» του και όχι σαν εταιρεία.


Για να το πετύχει αυτό μια επιχείρηση επιδιώκει να δημιουργεί προσωποποιημένο περιεχόμενο και ενέργειες που ενδιαφέρει και προσελκύει το κοινό της αντί για συνεχείς διαφημιστικές ενέργειες που «εναντιώνουν» τους καταναλωτές με την επωνυμία.



 

Πως ξεκινάμε


Μπορεί μετά από τόσο μεγάλη πληροφορία να αισθάνεστε έτοιμοι να μπείτε ή να ενισχύσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο. Αν δεν βρίσκεστε ήδη στο διαδίκτυο, τότε διαβάστε και αυτό. Αν είστε ήδη γνωστοί στις μηχανές αναζήτησης, τότε μπορείτε να εντοπίσετε τα κομμάτια που μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ελέγξετε ή να βελτιώσετε την Digital Marketing στρατηγική σας εδώ. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα το διαδίκτυο εξακολουθεί να είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Και εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε!



#DigitalMarketing #ΨηφιακοΜαρκετινγκ #vestartyourbusiness

15 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
_Vestartwhite.png