Μάθε Search Engine Optimization σε 6 βήματα! (Beginners)

Το SEO ή αλλιώς Search Engine Optimization είναι μια ευρέως γνώριμη φράση στον χώρο του Digital Marketing. Πολλοί έχουμε ακούσει για αυτό, λίγοι το γνωρίζουμε και ακόμα λιγότεροι το εφαρμόζουμε σωστά. Για αυτόν λοιπόν τον σκοπό, εργαστήκαμε, ιδρώσαμε και εν τέλει καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν οδηγό με 6 απλοποιημένα βήματα.


Search Engine Optimization Display


Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι η πλήρης κατανόηση των αναγκών μιας σελίδας για να βγει μπροστά στις μηχανές αναζήτησης, και των βασικότερων σημείων αναφοράς που επηρεάζουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας σε αυτές. Πάμε!


Πως να κάνεις Search Engine Optimization σε 6 βήματα!


Όπως έχουμε αναφέρει σε εκτενέστερο άρθρο για το Search Engine Optimization, πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί συνεχή προσπάθεια, διαρκή ενημέρωση και φυσικά εξειδίκευση. Παρακάτω έχουμε ετοιμάσει τα βασικότερα 6 βήματα για το πως να γίνει ένας ιστότοπος seo-friendly, ακόμα και αν δεν έχεις υψηλές γνώσεις στο αντικείμενο.


Βήμα 1 - Βρες τις κύριες λέξεις-κλειδιά (keywords)


seo keywords

Κάθε ιστότοπος στο διαδίκτυο διαθέτει ορισμένες βασικές λέξεις-κλειδιά, στις οποίες “ανταποκρίνεται” όταν κάποιος χρήστης τις αναζητάει. Το πρώτο βήμα λοιπόν, είναι να βρεις ποιες είναι οι κύριες λέξεις-κλειδιά στις οποίες θα ανταποκρίνεται η ιστοσελίδα σου οργανικά.


Ωστόσο, η εύρεση των κατάλληλων keywords δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο ακούγεται. Ένα keyword πρέπει να επιλεγεί βάσει 3 στοιχείων:


  1. Δυσκολία (difficulty). Η δυσκολία ενός keyword ορίζεται από το πόσο ανταγωνιστικό είναι αυτό, δηλαδή το πόσο έντονα χρησιμοποιείται από άλλους ιστοτόπους. Όσο πιο ανταγωνιστικό είναι ένα keyword, τόσο πιο δύσκολο είναι να το χρησιμοποιήσει μια σελίδα για search engine optimization.

  2. Σχετικότητα (relativeness). Η σχετικότητα των keywords είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Τα keywords που έχει μια σελίδα πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει.

  3. Όγκος (volume). Ο όγκος ενός keyword αναφέρεται στο πόσο συχνά την αναζητούν οι χρήστες. Ένας υψηλός όγκος keywords συνεπάγεται με υψηλό ενδιαφέρον για αυτά τα keywords, το οποίο φυσικά είναι επιθυμητό.


Σε έναν ιδανικό κόσμο, ένας ιστότοπος πρέπει να έχει keywords με υψηλό όγκο και σχετικότητα και χαμηλή δυσκολία κατάταξης.


Η αναζήτηση γίνεται, εκτός από το brainstorming, με τη βοήθεια διαδικτυακών εργαλείων όπως είναι το SEMrush, KWFinder, Ahrefs Keyword Explorer (υπάρχουν και δωρεάν εκδοχές όπως το Google Keyword Planner, MOZ Keyword Search Tool κ.α.). Ο σκοπός της αναζήτησης είναι να καταλήξεις σε 3-5 τελικά keywords τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για το search engine optimization του ιστοτόπου.


Tip: Τα long-tail keywords (φράσεις-κλειδιά) είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κερδίσεις υψηλό και ποιοτικό traffic, καθώς είναι λιγότερο ανταγωνιστικά και πιο αποδοτικά.


Βήμα 2 - Δημιούργησε μια μοναδική σελίδα για κάθε λέξη-κλειδί


Content Seo

Το επόμενο βήμα για αποτελεσματικό search engine optimization είναι να υπάρχει στον ιστότοπo μια ξεχωριστή σελίδα για λέξη-κλειδί με εις βάθος περιεχόμενο. Ο σκοπός πίσω από αυτό είναι να καταλάβει η μηχανή αναζήτησης ότι αυτή η σελίδα είναι σχετική με την εκάστοτε λέξη-κλειδί.


Η δημιουργία σελίδας για κάθε λέξη-κλειδί μπορεί να γίνει είτε από το βασικό menu (π.χ. Αρχική Σελίδα, Υπηρεσίες κ.α.), είτε με ένα άρθρο.


Η δημιουργία περιεχομένου είναι το πιο απαιτητικό κομμάτι σε αυτό το βήμα, καθώς θα πρέπει να πρέπει να βελτιστοποιηθεί όλο το content ως προς την εκάστοτε λέξη-κλειδί. Αυτό είναι κομμάτι του on-page seo.


Παρακάτω, δίνουμε μερικά σημαντικά σημεία που θα πρέπει σίγουρα να προσέξεις!

  • Το περιεχόμενο θα πρέπει να αναλύει εις βάθος το θέμα του keyword, και όχι απλά να γίνεται keyword coverage (καλύπτεται ο απαιτούμενος όγκος αναφορών του keyword).

  • Ο όγκος λέξεων να ξεπερνά τις 1500 (2000-3000 ιδανικά).

  • Η λέξη-κλειδί να περιλαμβάνεται στον τίτλο της σελίδας και στο URL της.

  • Η λέξη-κλειδί να περιλαμβάνεται στις πρώτες 100 λέξεις της σελίδας.

  • Η λέξη-κλειδί να αναφέρεται ανά 2-3 υπότιτλους.

  • Οι εικόνες να διαθέτουν alternative text (alt text), με το keywords. Το Alt text χρησιμοποιείται για να επεξηγεί την εικόνα που υπάρχει, και εμφανίζεται όταν αργεί ή αδυνατεί να φορτώσει η ίδια η εικόνα, ή εκφωνείται όταν έχουμε ενεργοποιημένο το screen reader.

  • Η λέξη-κλειδί να περιλαμβάνεται στον τίτλο του Video (αν υπάρχει).

  • Η αναφορά των λέξεων-κλειδιών θα πρέπει να ταιριάζει στη φυσική ροή του υπόλοιπου περιεχομένου, χωρίς να γίνεται εμφανής η προσπάθεια ενσωμάτωσης αυτών.


Tip 1: Μπορείς να εμπλουτίσεις το περιεχόμενό σου με Videos από testimonials, οδηγούς χρήσης υπηρεσιών κ.α.


Tip 2: Οι λέξεις κλειδιά μπορούν να συμπεριληφθούν με συνώνυμα ή παρεμφερείς λέξεις-φράσεις, ώστε να μην υπάρχει έντονη διπλοτυπία λέξεων. Ένας καλός τρόπος για να εντοπίσεις τέτοιες λέξεις είναι μέσω της αναζήτησης στη Google (στο κάτω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων).


Βήμα 3 - Βελτιστοποίησε τις σελίδες σου


Η βελτιστοποίηση μιας σελίδας για search engine optimization δεν γίνεται μόνο σε θέμα λέξεων-κλειδιών. Το περιεχόμενο πέρα από τις λέξεις-κλειδιά, πρέπει να είναι κατανοητό, ευχάριστο και να διατηρεί το ενδιαφέρον του χρήστη. Ο σκοπός είναι ο χρήστης να μένει ευχαριστημένος από το περιεχόμενο της σελίδας σου και να παραμένει όσο το δυνατόν περισσότερο σε αυτή. Για να το καταφέρεις αυτό θα πρέπει να προσέξεις τα εξής:

  • Η επικεφαλίδα σου πρέπει να είναι ξεκάθαρη. Αν προσφέρεις υπηρεσία, μπες απευθείας στο ψητό με τα οφέλη μιας συνεργασίας. Αν διαθέτεις προϊόν, γράψε σαν expert στο αντικείμενο, με πιο ανθρώπινη υφή. Σε μια αρθρογραφία, δημιούργησε περιεχόμενο που να τραβάει την προσοχή και να προετοιμάζει τον χρήση να λάβει δράση.

  • To design της σελίδας σου πρέπει να είναι φιλικό προς τον χρήστη που την επισκέπτεται. Για να το κάνεις αυτό, κράτησε τις παραγράφους σου μικρές (κανένας δεν ελκύεται από μια μεγάλη παράγραφο), εμπλούτισε το περιεχόμενό σου με εικόνες και videos, και διατήρησε επαρκές άσπρο κενό. Μην ξεχνάς ότι ένας χρήστης πριν “καταναλώσει” περιεχόμενο, πρώτα το σκανάρει.


Βήμα 4 - Τίτλος & Περιγραφή στα Αποτελέσματα


Letters displaying "words matter"

Ο τίτλος και η περιγραφή των σελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης δεν δημιουργούνται αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι και σε αυτό το κομμάτι έχεις την ευκαιρία να επηρεάσεις την απόδοση της σελίδας σου μέσα στις αναζητήσεις.


Είναι σημαντικό ο τίτλος και η περιγραφή της σελίδας σου να μην είναι παθητικά, αλλά να προσελκύουν τον χρήστη να κάνει το κλικ.


Το ποσοστό των κλικ ανά εμφάνιση (Click through rate) παίζει σημαντικό ρόλο για το search engine optimization. Εάν μια σελίδα έχει μεγαλύτερο αριθμό CTR από το αναμενόμενο, τότε η μηχανή αναζήτησης θα πριμοδοτήσει τη σελίδα αυτή στα επόμενα αποτελέσματα, και αντιστρόφως


Βήμα 5 - Τεχνικός Έλεγχος


Το κομμάτι του τεχνικού ελέγχου στο search engine optimization χρίζει ένα άρθρο από μόνο του. Το σημαντικό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι το technical seo είναι εξίσου σημαντικό και ιδιαίτερο με όλα τα άλλα.


Ο τεχνικός έλεγχος μιας σελίδας γίνεται με τη βοήθεια από αντίστοιχα online εργαλεία, όπως το Google Search Console και πολλά άλλα. Βέβαια, αυτά τα εργαλεία συνήθως αναφέρονται σε έναν ιστότοπο και όχι μεμονωμένες σελίδες.


Το ελάχιστο που μπορείς να κάνεις για μια σελίδα μεμονωμένα, είναι να βεβαιωθείς ότι δεν αργεί να φορτώσει (3 δευτερόλεπτα μέγιστο). Διαφορετικά, μπορεί να αποτελέσει λόγο απώλειας χρηστών και παράλληλα να επηρεάσει τα οργανικά αποτελέσματα.



Βήμα 6 - Χρησιμοποίησε backlinks


backlinks sign


Τα banklinks είναι σύνδεσμοι που προέρχονται από τρίτες ιστοσελίδες και λειτουργούν σαν δείκτης εγκυρότητας για τις μηχανές αναζήτησης. Μια σελίδα με πολλά backlinks δείχνει ότι τρίτες σελίδες θεωρούν τη δική σου αξιόπιστη αρκετά, ώστε να την προτείνουν στο κοινό τους.


Το backlinking αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για search engine optimization. Η διαδικασία backlinking μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, τους οποίους μπορείς να ανακαλύψεις εδώ (άρθρο υπό επεξεργασία).


Επόμενα βήματα


Το να γνωρίζεις γνωρίζεις πως να ξεκινήσεις το search engine optimization για μια ιστοσελίδας δεν αρκεί. Θα πρέπει, πριν ξεκινήσεις να ξοδεύεις χρήματα σε διαφημίσεις, να επενδύσεις και να αξιοποιήσεις κάθε επιπλέον γνώση που αποκτάς πάνω στο SEO, ώστε να χτίσεις μια σωστή στρατηγική και να επιτύχεις στο διαδίκτυο. Μπορεί τα αποτελέσματα να μην εμφανιστούν σε μια εβδομάδα, όμως αν ξεκινήσεις με τα παραπάνω, η επιτυχία θα είναι μονόδρομος!


Αν χρειάζεσαι βοήθεια με το SEO της ιστοσελίδας σου, επικοινώνησε μαζί μας δωρεάν! Θα χαρούμε να σε γνωρίσουμε!

4 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
_Vestartwhite.png